Rss Feed


  1. По средата на лятото, навън пак вали (о, чудо!), а аз се опитвам да се подготвя за морето. Слънцезащитните ми кремове от iHerb пристигнаха и са готови за ползване, но запасите ми от крем за тяло съвсем привършиха и съм си наумила да ги подновя като добавя към формулата и лек охлаждащ ефект. Той разбира се ще дойде от няколкото капки етерично масло от мента. Обикновено оставям крема си без допълнителни аромати, но само ако в него слагам какаово масло, защото то има най-прекрасния и "вкусен" аромат на шоколад, който се усеща сравнително дълго след нанасянето. Този път, обаче, кремът ще е тематичен, защото след дългото излагане на слънце, солената вода и лекия бриз, кожата се нуждае от подхранване и охлаждане.
    Всички "еко" момичета вече със сигурност знаят как се прави бит крем за тяло от ший и кокосово масло (най-разпространената и с най-много вариации рецепта в нета). От експериментите си с пропорциите и етеричните масла вече се убедих, че за моя вкус най-доброто съотношение е 3:1, твърди към течни масла. Имайте пред вид, че кокосовото масло спада към течните, защото (особено през лятото) се втечнява на температура над 25 градуса. Когато има и какаово масло, обаче, пропорцията според мен е най-добре да бъде 2:1, защото то е доста по-твърдо и особено през зимата трудно се изгребва от бурканчето.
    Аз съм от хората, които обичат системата "на око", и макар че следвам рецепти и съотношения, често взимам решения в движение и си добавям или отнемам от количествата.

    Какво да си подготвим предварително


     - Разбира се трябва да имаме чисти и стерилизирани едно или две бурканчета, в които да съхраняваме вече готовия крем.
     - Мерки и теглилки. Аз използвам 100 мл лъжица от любимото си комплектче мерителни лъжици от "Икеа"
     - Съдове, подходящи за  "водна баня". 
     - Миксер или ръчна бъркалка (с която върви ммноогоо търпение и издръжливост, но какво знам аз за това, нека всеки да попита баба си как се избиват на ръка белтъци за целувки)
     - (малко повече от) 1 част* какаово масло 
     - (малко по-малко от) 1 част масло от ший 
     - 1 част кокосово масло (колкото маслото от ший)
     - 1/2 част масло от кайсиеви ядки
     - 25 к. етерично масло от мента
     - готовност да донатъкмяваме консистенцията в движение
    * В този пост под "1 част" да се разбира въпросната лъжица от 100 мл.

    Любимата ми част


    Разтопяваме на водна баня какаовото масло. Когато всички парченца са почти напълно разтопени добавяме и маслото от ший и бъркаме докато не остане нито една гранулка.
    След като приключим с това трябва оставим сместа да изстине добре и да стегне. За ускоряване на процеса най-добра работа върши хладилникът, а за по нетърпеливите - фризер, но с него трябва да се внимава, за да не изтървем момента и да се наложи повторно разтопяване, което на мен разбира се ми се е случвало нееднократно.







    На следващия етап добавяме кокосовото масло и маслото от кайсиеви ядки заедно с етеричното масло и бъркаме.











    Финалният продукт трябва да изглежда по този начин.

    Всеки път съм на ръба да си близна, защото съгласете се че страшно прилича на маслен крем за къпкейкове. Бурканчетата са от по 120 и 140 гр. вместимост, значи ако мама или някоя приятелка не намаже за подарък едното, ще ми стигнат са около половин година и нагоре. Найс, а?!
    Този бит ментово-какаов крем идеално върви в комплект с ментовия део-спрей, за който ще ви открехна съвсем скоро.
    Наслаждавайте се на лятото и минавайте между капките (буквално имам пред вид)!!!





  2. 0 коментара:

    Публикуване на коментар