Rss Feed
  1. Oil pulling (Жабурене с олио)

    събота, 28 септември 2013 г.

    или сутрешния ми режим


    От всички неща, които искам да споделя в този блог, някак си съвсем естествено за тема на първата ми публикация се намести първото нещо, което правя сутрин, щом стана. Обратно на всички очаквания, вместо да посегна към четката за зъби, аз отварям кухненския шкаф и изваждам от там големия буркан с кокосово масло.

    Мм-да, колкото по-голям е бурканът, толкова по-доволна съм! Бъркам с лъжицата и започвам въпросната процедура, позната като жабурене или смучене на олио.

    Ето тук започва забавата. Двадесет минути (минимум) първо дъвча, после жабуря превърналото се за минути в течност кокосово масло. През това време е много важно човек да си намери работа за вършене. Непослушните като мен доизмиват снощните чинии, а други си приготвят ансамбълчето за работа, преглеждат си пощата и си правят кафето. (С какво аз замених сутрешното си кафе, е тема на следващ пост.) Сега ще обясня, с каква цел правя жабешки и рибешки физиономии всяка сутрин, с малки изключения, от няколко месеца насам.


    Ползите от метода "жабурене с олио"


    Много преди да започна да прилагам този метод вече зареждах кухненския шкаф редовно с кокосово масло, защото то е основна съставка на моите домашни кремове, дезодоранти, скрабове, подхранващи маски за коса и естествено сурови бонбони и други глезотии.
    За първи път попаднах на ревю за "oil pulling"-a в Youtube, докато се информирах допълнително за свойствата и приложението на кокосовото масло. Реших да проуча въпроса по-сериозно и открих, че наистина много хора го практикуват, а корените му идват от далечна Индия. Твърди се, че това е древен аюрведически метод за прочистване, при който се  укрепва лимфната система и подсилва кръвоснабдяването. Той детоксикира организма и стимулира автоимунната система. Звучи прекрасно, направо невероятно - жабуркаш се по 20 мин. на ден и прочистваш организма си! Едно съмнение се събуди у мен, обаче: как така през устата пречистваш организма, че и стимулираш кръвоснабдяването, а ако се зачетеш в някои публикации, излиза, че някой си се бил излекувал от СПИН. ОТ СПИН!!!! Макар че приятелят ми смята, че съм леко податлива и вярвам на всякакви бабини деветини, това и за мен вече е прекалено. След дълго и уморително за очите ми пресяване на информацията и търсене  в наши и чужди форуми се добрах до логично обяснение на процесите, които тази терапия предизвиква в тялото.


    Как всъщност работи


    Когато дъвчим, или както в случая се жабурим с нещо, многобройните слюнчестите жлези се активират, започва обилно слюноотделяне и заедно със слюнката от кръвта ни се извежда част от остатъчните продукти от обмяната на веществата в организма. Тези токсини се отлагат по езика и устната кухина и ако не ги почистим оттам, се връщат обратно в тялото ни. Кой не е чувал за стъргане на езика с лъжица? Тази лъжица в случая се явява олиото. То "обира" отлаганията от не-искам-и-да-знам-какви отрови в устата, а заедно с тях и всички болестотворни бактерии, които замърсяват устната ни флора. И това е!

    Как се прави


    Изключително лесно. Лапваме лъжица суровопресовано екстравърджин и по възможност органично кокосово масло (широко разпространени при прилагането на този метод са шарланът, зехтинът, сусамовото олио... също нерафинирани) и започваме да го въртим интензивно от едната в другата буза, да го прокарваме през зъбите и около венците и така 20 мин. Към десетата минута устата ви започва да се пълни все повече и повече със слюнка. Случвало ми се е толкова да ми се напълнят бузите, че от интензивното жабурене чак да ми пръсне през устата като чешмичка. Тъй като тази смес в устата ви вече става "адска течност", пълна с всякакви вредители, никак не би била добра идеята да си правите гаргара с нея. Всички източници твърдят, че ако процедурата се прави по-кратко от 20 мин. цялата "абра-кадабра" с "помитането" на токсините и бактериите няма да се получи. Така че се налага човек да си пренареди сутрешните ритуали според въпросната двадесетминутка. Накрая всичко това се изплюва, най-добре в тоалетната, изплаква се добре устата с вода  и готово. Е, след това си измивате зъбите с паста и четка, разбира се!

    Какво прави за мен


    Аз прилагам този метод, за да подобря състоянието на венците си, които упорито кървят, без значение каква паста, вода за уста или друга отвара ползвам. Резултатът при мен е наистина осезаем. Откакто жабуркам устата си с кокосово масло проблемът вече не съществува. Е, вярно е, че позвам специална четка и билкова паста, но в комплект с тази процедура  нещата твърдо се промениха. Пресен пример: вчера надрасках доста зле небцето и венците си с коричка от препечена филийка и по закон веднага един венец ми се поду. Моментално се проведе вечерна процедура, на сутринта още една и му видях сметката на възпалението. Да не говорим, че прекратих употребата на вода за уста (още една малка лична победа срещо фармацефтичната индустрия). Друго прекрасно нещо, което върши, е че прочиства носоглътката от задръстилите я през нощта секрети. Тази полза изпитвам на гърба си с бясна сила всяка сутрин, уверявам ви, дори още докато олиото е в устата ми.
    Още много може да се прочете за oil pulling-а и ползите от него, но аз лично не мога чак толкова да го възвеличавам, реалист съм, макар и с убероптимистичен уклон.

    Плюсове и минуси


    Плюсове:
    • ароматът на кокосовото масло е едно от най-любимите ми неща
    • кокосовото масло притежава доказани антебактериални, противовъзпалителни и куп  други полезни свойства
    • изцяло природен метод за прочистване на устната кухина и лимфата
    • никакви странични ефекти

    Минуси:
    • двадесетте минути, в които човек не може нито да закусва, нито да пие чай или кафе, трябва да се запълнят с нещо смислено, още повече, че утрините на повечето хора не са най-разточителният период от деня 

    Жабуренето с кокосово олио е едва Част първа от сутрешния ми режим. В следващата стъпка от ритуала вече това, което влиза в устата, може, дори е препоръчително, да се преглъща!


    П.П.
    Ако изпитате някакъв порив да коментирате, не го потискайте, вредно е!

  2. 0 коментара:

    Публикуване на коментар